Το 79ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε με το ΦΕΚ 253/14-11-59, τ.Α΄ και στεγάστηκε αρχικά στον
χώρο του 15ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Στο υπάρχον διδακτήριο (Ν. Πλαστήρα 6 – Θ. Γαζή, Τ.Κ.
54250) μεταφέρθηκε το 1979. Βρίσκεται εντός του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης και ανήκει στο Ε΄
Δημοτικό Διαμέρισμα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Συλλειτούργησε σε βάρδια με το 84ο Δημοτικό Σχολείο στο ίδιο κτίριο μέχρι το 2004, όταν με το ΦΕΚ 1210/Β/06-
08-2004 επήλθε η συγχώνευση των δυο σχολείων σε μια ενιαία σχολική μονάδα, υπό την επωνυμία: 79ο
Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Συναυλίζεται με το 4ο Γυμνάσιο Χαριλάου και το 17ο Νηπιαγωγείο
Θεσσαλονίκης, αποτελώντας ένα μεγάλο σχολικό συγκρότημα με περισσότερους από εξακόσιους (600)
μαθητές/τριες.
Λόγω της γεωγραφίας του, στο 79ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης φοιτούν μαθητές/τριες μεσαίων, κυρίως,
κοινωνικών στρωμάτων, ενώ οι οικονομικοκοινωνικές αλλαγές των τελευταίων δεκαετιών δεν άφησαν
ανεπηρέαστη τη σύνθεσή του, αφού σ’ αυτό φοιτούν και αλλοδαποί/ές μαθητές/τριες από γειτονικές χώρες.
Επίσης, τα τελευταία χρόνια φιλοξενεί και παιδιά που προέρχονται από τους προσφυγικούς πληθυσμούς που
έφτασαν στη χώρα μας.
Κατά το σχολικό έτος 2020-2021 φοίτησαν 272 μαθητές/τριες και υπηρέτησαν 29 εκπαιδευτικοί όλων των
ειδικοτήτων. Λειτούργησε με δώδεκα (12) τμήματα, δύο (2) τμήματα Πρωινής Ζώνης, πέντε (5) τμήματα
Ολοημέρου και ένα (1) Τμήμα Ένταξης. Από τον Σεπτέμβριο του 2020 η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του
σχολείου στεγάζει δύο (2) παραρτήματα του 17ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης.
Η συμπερίληψη, η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η ένταξη και η προσαρμογή όλων των μαθητών/τριών στην
εκπαιδευτική διαδικασία, καλλιεργώντας το προφίλ της αποδοχής του άλλου, της κατανόησης της
διαφορετικότητας, της δημοκρατικής κουλτούρας και της ενσυναίσθησης μεταξύ των μελών της σχολικής
κοινότητας, αποτέλεσαν τους βασικούς άξονες πάνω στους οποίους στηρίχτηκαν οι κύριοι στόχοι που τέθηκαν.
Το σχολείο λειτούργησε με βάση τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο
Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην
ενσωμάτωση των μαθητών/τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία, προωθήθηκε ο σεβασμός στη δημοκρατία, τα
ανθρώπινα δικαιώματα και τη διαφορετικότητα, δίνοντας ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα παιδιά. Επιδίωξη
του σχολείου ήταν η ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και συνεργασίας, προάγοντας τις
ανθρώπινες αξίες και το πνεύμα φιλίας.
Για την επίτευξη όλων των παραπάνω, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ακολούθησαν κι εφάρμοσαν τα
αναλυτικά προγράμματα εμπλουτίζοντας τα με καινοτόμες διδακτικές μεθόδους διδασκαλίας
(ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, διαφοροποιημένη διδασκαλία, το μοντέλο της «ανεστραμμένης» τάξης, χρήση
των νέων τεχνολογιών [ΤΠΕ] κλπ.). Επίσης, προωθήθηκε η συνεργασία με διάφορους φορείς, όπως ο Δήμος
Θεσσαλονίκης, ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, η Ελληνική Αστυνομία κλπ.